Tävling: Stötta AIK och vinn ett säsongskort

40 kronor per match. Blir du medlem i North Power behöver du inte betala mer för att se AIK:s samtliga hemmamatcher den här säsongen. I samarbete med supporterklubben lottar Skellefteliv ut två säsongskort.

15 augusti, 2017. Senast uppdaterat 22:48

AIK jagar revansch efter det tunga fjolåret och som ett led i den satsningen har klubben nu inlett ett samarbete med North Power – där de erbjuder medlemmar i supporterklubben att köpa säsongskort (ståplats) till halva priset jämfört med i fjol.

– Förhoppningsvis betyder det att vi blir ännu fler på ståplats och att vi tillsammans ska kunna hjälpa AIK till ett nytt guld, säger North Powers ordförande Fredrik Rydén.

Förra säsongen kostade ett årskort 2 800 kronor. Som medlem i NP kan du i år köpa ett säsongskort till alla AIK:s hemmamatcher, inklusive slutspel, för endast 1 595 kronor. Ett seriekort (som gäller för hemmamatcherna i grundserien) kostar 995 kronor, vilket alltså blir ungefär 39 kronor per match.

Sålt dubbelt så många säsongskort

Satsningen på billigare säsongskort kan inte beskrivas som något annat än en succé. Förra året såldes drygt 250 säsongskort. Nu har man redan sålt dubbelt så många.

– Vi hoppas kunna sälja några hundra till innan säsongen drar i gång, säger Fredrik Rydén.

Vinn ett säsongskort

Nu har du dessutom chansen att vinna ett säsongskort till dig och en vän. I samarbete med North Power lottar Skellefteliv ut två säsongskort.

För att delta i utlottning ska du:
1) Gilla Skellefteliv på facebook.
2) Tagga två polare som du vill se på Västra Stå i vinter.

– Om fler har säsongskort så sänker vi tröskeln för att komma hit även en regnig dag på hösten. Med det här priset är vi nere under 40 kronor per hemmamatch, säger han och fortsätter:
– Jag håller även med om att ståplats är kärnan i om det blir bra stämning och just stämningen är kanske den största fördelen för att komma till arenan istället för att se matchen på TV. Utan publik blir det helt dött.

 

slutafundera.se kan du beställa ditt nya kort
Seriekort: 995 kronor
Säsongskort: 1595 kronor

15 augusti, 2017. Senast uppdaterat 22:48

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15