Stressad? Här är lunchkonceptet för dig på språng

Hungrig och på språng?
Nu lanserar Nya Arken ett nytt fiffigt koncept.
Take Away-buffé – där du kan handla med dig färdiglagad lunch.

3 maj, 2018. Senast uppdaterat 09:56

Att Nya Arken är en populär lunchrestaurang råder det knappast några tvivel om. Här köas det varje dag för husman, fina råvaror från havet och en av stans största salladsbufféer.
– Lunchen har varit välbesökt och det är kul att vår produkt har tagits emot så väl av både gamla som nya kunder, säger Malte Tjäder.

Det här konceptet riktar sig till den med ont om tid, men som ändå ställer höga krav på en kvalitativ och välbalanserad lunch.

I slutet av oktober tog Malte Tjäder och Anna Ljuslinder Tjäder, ägare av den populära cateringfirman Maltes Mat, över Restaurang Arken. Förutom att adressen är densamma är det mesta nytt kring den anrika restaurangen.
Efter att ha helrenoverat lokalerna och erbjudit ett omtyckt julbord kommer här nästa nyhet.

Tre rätter och stort salladsbord
Från och med nu kommer Nya Arken att erbjuda Take Away-lunch. För den som är på språng kommer här alltid att finnas minst tre rätter, ofta ett kött- och fiskalternativ, samt 30 sallader och såser. Självutcheck finns för ett snabbare och smidigare köp.

– Det här blir ett komplement till vår befintliga lunch. Det här konceptet riktar sig till den med ont om tid, men som ändå ställer höga krav på en kvalitativ och välbalanserad lunch, säger Malte Tjäder.

12 kronor/hektot

Varje vardag mellan 10.00 och 14.00 kan du handla med dig färdiglagad husmanskost och olika råvaror och såser för 12 kronor/hektot från Take Away-buffén.

NYA ARKEN

Adress: Stationsgatan 18, 93121 Skellefteå
Tel: 0910-129 25
Hemsida: Maltesmat.se
Mail: Info@maltesmat.se

3 maj, 2018. Senast uppdaterat 09:56

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15