Så får du företaget att växa – och spara pengar

Alla företag har toppar – och behovet av personal påverkas därefter.
Men det finns en enkel och kostnadseffektiv lösning på problemet – att hyra in personal från Wikan Personal.
– Ett optimalt alternativ både för företaget och den anställda, säger Kenneth Vidmark, platschef i Skellefteå.

10 januari, 2018. Senast uppdaterat 15:07

För i stort sett alla företag, oavsett bransch, varierar förutsättningarna beroende på vilken tid på året det är. Under sommarmånaderna kanske ditt företag behöver extra personal, men att anställa kan vara svårt eftersom behovet av bemanning och rekrytering minskar under vintermånaderna. Ett enkelt och smidigt sätt att reglera sin personal utifrån efterfrågan är att hyra in personal från bemanningsföretaget Wikan Personal.

– Vi erbjuder snabba och kostnadseffektiva lösningar och därmed slipper våra kunder tappa effektivitet vid till exempel semestertoppar, sjukdomar eller vad det nu kan vara, säger Kenneth Vidmark, som är platschef på Wikan Personal i Skellefteå.

Vi jobbar väldigt noggrant i vår rekryteringsprocess. Alla parter blir behandlade med den respekt som krävs, både blivande arbetsgivare och sökande.

Oavsett om ditt företag behöver en konstruktör, en säljare eller en ny personalchef kan Wikan Personal hjälpa till.
– Vi finns där för att bistå företagen och förenklar deras vardag, säger Kenneth Vidmark.

Trygg anställning

Wikan Personal är inte bara en bra lösning för företag som är i behov av folk, utan även för den som söker jobb, då det är en trygg anställning och det finns stora möjligheter att utvecklas.

– Vi jobbar väldigt noggrant i vår rekryteringsprocess. Alla parter blir behandlade med den respekt som krävs, både blivande arbetsgivare och sökande, säger Kenneth Vidmark.

Finns i sju städer

Wikan Personal startade i maj 2011 och finns numera i sju städer. För tre år sedan startade man i Skellefteå och under 2017 kommer de att omsätta närmare 50 miljoner kronor.

– Vi tror väldigt mycket på den lokala förankringen och det tror jag också är en nyckel till att vi har kunnat växa så snabbt på kort tid, säger Kenneth Vidmark.

Wikan Personal

Stationsgatan 1 A
931 31 Skellefteå
Telefon: 0910-77 09 80

Anlita oss?
Klicka här

Arbeta på Wikan?
Här kan du söka jobb

10 januari, 2018. Senast uppdaterat 15:07

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15