Kågebon Chris, 25 år, en del av Forslunds succé

Volvos satsning på personlig service har blivit en succé och nu under hösten är det dags för Forslunds i Skellefteå att komma igång ordentligt. När du vill ha hjälp att fixa bilen behöver du inte kontakta kundservice och sitta i telefonkö – utan du ringer direkt till din personliga mekaniker.
– Man lär känna sin mekaniker, och det uppskattar kunderna, säger Chris Eriksson.

28 augusti, 2017. Senast uppdaterat 14:11

Chris Eriksson, 25, från Kåge har jobbat i Forslunds i ungefär två och ett halvt år, och han är en av företagets sex personliga servicetekniker. Behöver du hjälp med din Volvo behöver du inte gå via någon växel, utan du kan ringa direkt till Chris och boka tid.

– När kunden sedan kommer hit kommer han eller hon direkt till oss i verkstaden, säger Chris Eriksson.

– Tanken med den personliga servicen är att kunden ska slippa stå i kö och vänta och prata med en massa olika människor. Man ska känna sin mekaniker och bara ha kontakt med honom. Det blir inga mellanled, säger Chris Eriksson.

Ensamma i Skellefteå

Forslunds, som har Volvo, Renault samt Dacia, är ensamma i Skellefteå om att erbjuda den här personliga kontakten, och den är väldigt uppskattad – både bland kunderna och mekanikerna.

– Man bygger upp ett förtroende för varandra och det är väldigt viktigt. Jag tycker det fungerar jättebra, säger Chris.

Betala med mobilen

Har man Volvokort kan man ladda ner appen CarPay. Då kan man få fakturan i appen och därmed betala sitt verkstadsbesök med mobilen. Forslunds verkstad är dessutom auktoriserad att genomföra efterkontrollbesiktning. Därmed behöver du inte göra ett nytt besök på bilprovningen.

 

 

Så här går det till:

  • Boka en tid direkt hos en tekniker, via hemsidan eller ring.
  • När du kommer till Forslunds går du direkt in till din tekniker inne i verkstaden.
  • Tillsammans går ni igenom vad som ska åtgärdas och gör eventuellt en provkörning.
  • Serviceteknikern utför därefter arbetet och kontaktar dig om något oförutsett inträffar.
  • När du återvänder för att hämta bilen går serviceteknikern igenom vad som är utfört och åtgärdat.
  • Du har nu en personlig servicetekniker som du tar direktkontakt med nästa gång det är dags för service eller reparation av din bil.

Öppet hus lör-sön 2-3 september

Missa inte öppet hus lördag den 2 september klockan 10-15 och söndag den 3 september klockan 11-14, där du bland annat kan se nya Volvo XC60 och nya Renault Koleos samt en massa fina erbjudande i butik.

28 augusti, 2017. Senast uppdaterat 14:11

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15