Premiär i dag: Därför ska du följa Skellefteliv

Här är den nya sajten som alla i Skellefteå borde följa. Skellefteliv erbjuder företag ett nytt sätt att annonsera effektivare – samtidigt som läsarna får de senaste trenderna och exklusiva erbjudanden.

20 april, 2017. Senast uppdaterat 22:43

Vill ditt företag testa på ett nytt, effektivare, sätt att annonsera och marknadsföra sig på? I så fall är Skellefteliv sajten att göra det på. Sidan publiceras på facebook i dag och redan innan lansering har intresset varit oerhört stort – och flera stora företag har redan hakat på.
– Riktigt kul att så många har varit positiva till det här och följer med i den senaste trenden med native advertasing, säger grundaren Jon Lundström.

Bred erfarenhet

Skellefteliv är ett samarbete mellan King Content och Skellefteåguiden, och tillsammans ska de hjälpa Skellefteåföretagen att på ett effektivare sätt marknadsföra sig. Skellefteåguiden har funnits sedan 1996 och är ett inarbetat varumärke med ett stort kontaktnät. King Content består av Jon Lundström och hans kollega Johannes Hägglund, som båda har en bakgrund som journalister. Tillsammans har de 18 års erfarenhet från landets två kvällstidningar.

Spännande samarbete

– Den erfarenheten är ovärderlig för att hitta en redaktionell ton i annonserna. Vi ser verkligen fram emot att arbeta med de här killarna, säger André Johansson på Skellefteåguiden.
– Native advertising är det överlägset bästa sättet att annonsera. Att marknadsföra sig effektivt på Facebook skulle alla företag gynnas av, säger Jon Lundström.

Exklusiva erbjudande

Skellefteliv är dock inte bara en sajt för företagare utan här kommer privatpersoner kunna läsa om vad som händer i Skellefteå, de senaste trenderna, vad företagen har på gång och framförallt kommer läsarna att få exklusiva erbjudanden, som man inte får någon annanstans.

Native advertising är det överlägset bästa sättet att annonsera. Att marknadsföra sig effektivt på Facebook skulle alla företag gynnas av.

20 april, 2017. Senast uppdaterat 22:43

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15