Kjell, 61 från Ursviken, en del av Forslunds succé

Här är systemet som är skräddarsytt efter kundens behov.
På Forslunds slipper du gå via kundservice och stå i långa telefonköer – utan du ringer direkt till din personliga servicetekniker.
– Kunden tycker det är jättebra. Det går inte att ta miste på, säger Kjell Sundström.

27 oktober, 2017. Senast uppdaterat 21:26

Forslunds har funnits i Skellefteå sedan 1924. Förutom Volvo säljer de även Dacia och Renault. Behöver du fixa något med din bil behöver du inte kontakta kundservice eller sitta i telefonkö, utan du ringer direkt till din personliga servicetekniker.
– Systemet är att det är skräddarsytt efter kundens behov. Det här minskar risken för logistiska misstag och fel beställningar Allt blir mer rätt från början, det är den stora fördelen, säger Kjell Sundström, 61.

”Gör allt numera”

61-åringen från Ursviken har jobbat på Forslunds i 30 år, och är servicetekniker för Dacia och Renault.
– Vi gör allt numera, utom att hantera kontanter. Vi bokar jobb, tar emot beställningar, fixar reservdelar med mera. Och det eliminerar risken att det blir fel. Inte mycket ramlar mellan stolarna, säger Kjell Sundström.

Det blir inga mellanhänder mellan kund och den som gör jobbet. Kunden tycker det är jättebra, självklart.

Även om det kan bli lite mer jobb för serviceteknikerna är Kjell positiv till det personliga och serviceinriktade systemet som Forslunds jobbar med.
– Det blir inga mellanhänder mellan kund och den som gör jobbet, säger han.
– Kunden tycket det är jättebra, självklart. Det är uppenbart, det går inte att ta miste på, säger Kjell Sundström.

Forslunds

Kjell Sundström

Telefon: 0910-73 85 28

27 oktober, 2017. Senast uppdaterat 21:26

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15