Experterna: Här är 5 snabba sista minuten-tips

Planering är A och O, men det är ingen katastrof om du inte hunnit med det du hade tänkt förbereda inför julafton.
Med hjälp från Stylat kan du hitta julklappar till både farmor, morfar och din käresta – på nolltid.
Här listar inredningskonsulterna Emelie Jäder och Carolina Wahlberg sina 5 bästa sista minuten-tips.

18 december, 2017. Senast uppdaterat 13:55

Lampa
LjusExperten
”Här finns ett stort urval av belysning och personal som vet hur man får bästa myslyset! Vår favorit just nu är denna sötnos som sätter stämning i vilket rum som helst.”

Handdukar, muggar och krukor
Ingmar
”På Ingmar hittar du bland annat dessa godingar som vem som helst skulle bli glad för. Lerkrukorna från Tell me more är ju to die for och trevligare personal får man leta efter.”

Ljuvligt porslin, poster och bricka
Monostore
”En kort promenad till och du hittar Monostore, som har detta ljuvliga och prisvärda porslin från House Doctor. Du hittar även en mängd annat snyggt som ger oss hög puls.”

Målarbok
Akademibokhandeln
”Knata vidare till Akademibokhandeln och plocka upp årets snyggaste bok ”inte bara en målarbok” skriven och illustrerad av Skellefteåbon Shirly Holmberg. Garanterad julefrid i mellandagarna, då innehållet passar både barn och vuxna. Bläddra, läs eller låt dig bara inspireras av illustrationerna från vår vackra stad.”

Stringhylla, ljusstake och filt
Svenska hem

”Denna kompletta möbelbutik saluför många klassiker, som vi verkligen hoppas ligger under vår gran! Till exempel den alltid aktuella Stringhyllan, ljusstaken från Tove Adman som funkar i både moderna och lantliga hem, eller varför inte en mysig filt från Klippan?”

 

Missa inte Stylats tävling!
Var med och tävla om en konsultation av ett rum, inkl. moodboard och 2 h styling, värde 3950:-. För att vara med och tävla gör så här:
– Gilla Stylats instagramsida.
– Tagga 2 vänner.
– Kommertera vilket rum du vill ha hjälp med.
Tävlingen pågår till och med 8 januari då vinnaren utses.
Lycka till!

18 december, 2017. Senast uppdaterat 13:55

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15