Här är 15 plagg du inte får missa i vår

Hårdrockstischan, zip-skjortan och mocka.
För Skellefteliv plockar The Local Stores Johnny Hedlund ut 15 plagg som du absolut inte får missa i vår.
– Nyaste trenden är att skjortorna har dragkedja i stället för knappar, säger han.

21 april, 2017. Senast uppdaterat 22:07

Efter en lång vinter börjar temperaturen äntligen stiga och det betyder att vi kan lägga undan alla dunjackor och vinterkängor. För att fira att våren äntligen är här kan det vara läge att uppdatera sin garderob – och var gör man det bättre än på The Local Store?

Så höjer du din stil

Här tar Johnny Hedlund, The Locals Stores delägare och Skellefteås herrmodeexpert, ut 15 plagg som du absolut inte får missa i vår.

Samtliga foton: The Local Store

1) Sneakers

”Viktigt att börja från botten! Alla outfits blir så mycket snyggare med snygga skor!
The Local Store har sneakers i alla färger. Min personliga favorit är den
vita i skinn från Selected (899 kronor).”

2) Hoodie

”Under din bomberjacka, på krogen eller i soffan en söndag.
Använd den till dina jeans eller varför inte mixa looken med ett
par kostymbyxor?”

3) Slitna jeans

”Köp dem färdigslitna eller rippa dem vid knäna själv. Vi hjälper dig såklart i butiken.
På bilden har du ett par färdigslitna från Just Junkies och ett par från
The Blue Uniform som Alexander slitit själv.”

4) Kostymbyxor

”Mer slimmad passform. Tighta vid foten och gärna lite högvatten!
Istoppad t-shirt eller oxfordskjorta.”

5) Ankel-chinos

”Visa fotlederna! Givetvis utan strumpor eller med ankelsockar.
Finns i mängder av färger.”

6) Linneskjortor

”Luftigt och skönt på sommaren! Enkel att stryka och
du får en riktigt skön sommar-look.”

7) Bomberjackan – gärna i färg

”Den fortsätter att vara extremt populär som jacka. Finns från alla märken
i prisklasser mellan 750 upp till 2 500 kronor. Även om den svarta alltid kommer att funka så tycker vi att du ska våga köpa den i färg. Varför inte vinröd eller grön?”

8) Daddy-cap

”Klassiska pappa kepsen! Antingen utan logotyp eller med en mindre logotyp.
Denna är med NBA:s klassiska basketlogotyp.”

9) Vit t-shirt och jeans

”Basen är alltid snygg! Vita sneakers, vit tshirt och ljusa jeans
kommer alltid att vara snyggt på sommaren.”

10) Zip-skjortan

”Nyaste trenden är att skjortorna levereras med dragkedja iställer för knappar.
Du kan ha den helt stängd eller öppen med vit/svart t-shirt under.”

11) Solglasögon

”Våra favoriter är de runda! Men viktigast är att du
köper de som passar ditt ansikte!”

12) Klockan

”En av killens enda accesoar. Lämna inte ytterdörren utan din klocka.
Grön eller blå urtavla är ju riktigt snyggt.”

13) CK-kalsonger

”Givetvis ska du använda det
lyxigaste närmast kroppen.”

14) Mocka

”Vi ser mocka på både jackor och skor. Kanske inte det mest praktiska.
Men det är ju riktigt snyggt!”

15) Hårdrockstischan

”Trenden med urtvättade band-tshirts är tillbaka! Amplified-tshirten med band som
Iron Maiden, Metallica, ACDC, Guns and Roses med flera har suttit på Kanye & Bieber
hela hösten. Och nu finns de även för Skellefteborna!”

21 april, 2017. Senast uppdaterat 22:07

Hon blir ny verksamhetschef på Folkparken

Lina Björk Larsson har av Folkparkens styrelse utsetts till ny verksamhetschef.
Hon har arbetat som tillförordnad vd sedan november i fjol.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

– För Folkparken är det jättebra att Lina nu fortsätter som verksamhetschef. Vi i styrelsen är mycket nöjda med det arbete hon gjort sedan hon tillträdde, vilket gör att hon har vårt och personalens fulla förtroende säger Lillian Carlstenn, styrelseordförande på Folkparken.

Lina är inte det enda nya ansiktet på folkparken. 2018 genomfördes en omorganisation samt pensionsavgångar som har lett till att personalgruppen i stort sett är helt ny från i höstas. Nya i köket är Susanne Sigården och Linda Lind. Husvärdar är Ida Fryxell, Stina Sundbom och Klas Jonsson. Sedan tidigare arbetar Carola Glas och Carolina Norberg på Folkparken.

– Jag är otroligt glad och stolt över det förtroendet jag fått. Vi är ett starkt team nu på Folkparken som alla strävar efter samma målbild. Vi vill föra Folkparken framåt med respekt för ”parkens” historia säger Lina Björk Larsson.

Hon har tidigare jobbat på Folkparken med marknadsföring och försäljning.

22 mars, 2019. Senast uppdaterat 09:43

Skelleftebyrån som växer i rekordtakt

Less på krånglig redovisning – utan någon att fråga?
Hos nystartade Bright är dörren alltid öppen och här finns expertisen under ett och samma tak.

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15

Alla kan nog skriva under på att det ska vara ­roligt och enkelt att vara ­företagare. Arbetstid och energi ska läggas på uppgifter som har med den egna verksamheten att göra – du ska inte villrådigt ­behöva kryssa mellan olika digitala verktyg utan någon att rådfråga.
Det har Bright redovisning & revision på Storgatan 31C i Skellefteå tagit fasta på.
– Vi ligger helt klart i framkant vad ­gäller digitala lösningar för våra kunder och kommer alltid att hänga med i ­branschens utveckling. Det avgörande är att lyssna på kunden och hjälpa dem in i den mer digitala världen i deras takt och på deras villkor, och inte ge avkall på den personliga kontakten, säger Joel Brännström, auktoriserad revisor.

Under samma tak
Idén till nystartade Bright uppstod i höstas då Joel Brännström, Åsa Lundström, Lars Edman, Maria Pettersson och Maria Nilsson pratade om saker som kunderna oroar sig för, som tar onödig tid och drar ned produktiviteten. Och hur man på ett enkelt sätt kan erbjuda all ekonomisk konsultation – under ett och samma tak. En affärs­idé började ­utkristalliseras och kort därefter startade de Bright med målet att erbjuda ett brett tjänsteutbud med stor flexibilitet. Allt för kundens bästa.
Joel Brännström fördjupar resonemanget:
– Alla bolag och alla företagare är unika. Vi har upplevt att många företagare inte har lika bråttom in i den helt digitala världen, något vår bransch som helhet gärna vill ge sken av. Här kommer ­dörren alltid att vara öppen för frågor och rådgivning. Vi vill att det ska kännas familjärt att besöka vårt kontor.

Växt snabbt
Kontor öppnades i ­nyrenoverade loka­ler i ­centrala Skellefteå och ­verk­sam­heten har expanderat rekordsnabbt. ­Sedan startskottet i oktober har företaget växt till 16 anställda – och består nu av nio redovisningskonsulter, sex revisorer och en administratör. Brights senaste anställda Erika flyttar hit från Umeå i början av april.
– Erika är en relativt nyutexaminerad auktoriserad revisor och kommer stärka vårt redan starka team ytterligare, säger Joel.
– Vår snabba utveckling är ett bevis på att vi tänker rätt. Förutom att ha kunden i fokus vill vi också värna om vår egen personal. Har vi en personal som trivs och mår bra märks det i kontakten med kunden, så att de känner sig uppskattade, vilket förhoppningsvis leder till att vi får ett gott renommé och nya kunder. Vi tror inte att det är krång­ligare än så, säger Åsa Lundström, ­auktoriserad ­redovisningskonsult.

BRIGHT REDOVISNING & REVISION

20 mars, 2019. Senast uppdaterat 11:15